میوه دلمان،حسین جان میوه دلمان،حسین جان ، تا این لحظه: 10 سال و 9 ماه و 22 روز سن داره

دردانه عزیزمان نذر دردانه فاطمه (س)

بازی شیرخواران

1392/8/30 16:56
711 بازدید
اشتراک گذاری

بهترین بازی برای شیرخواران:

 متاسفانه برخي افراد، شيرخواران را فاقد درک و شعور درست مي‌دانند و به همين دليل از خريدن اسباب‌بازي براي آنها پرهيز مي‌کنند و تصور مي‌کنند که براي اين بچه تفاوتي نمي‌کند با يک اسباب‌بازي سرگرم شود يا با وسايل پلاستيکي آشپزخانه!

 سلامت نیوز: رايج‌ترين اين اسباب‌بازي‌ها که معمولا در سيسموني نوزادان هم وجود دارد؛ همان توپ‌ها يا عروسک‌هاي موزيکالي هستند که بالاي تخت کودک نصب مي‌شوند و علاوه بر سرگرم کردن او،‌ به تقويت شنوايي و بينايي‌اش هم کمک مي‌کنند. بهترين رنگ وسايل بازي براي شيرخواران، رنگ‌هاي براق و درخشان و به اصطلاح عام، فسفري هستند که به خوبي حس بينايي کودک را تحريک مي‌کنند. شايد بد نباشد بدانيد که وسايل مختلف بازي که شما در بازار مي‌بينيد،‌ همه با توجه به شرايط سني کودکان طراحي و توليد شده‌اند بنابراين شما مي‌توانيد بهترين لوازم بازي را براي شيرخوارتان از مغازه‌هاي سيسموني‌فروشي خريداري کنيد.

 به گزارش سلامتیران متاسفانه برخي افراد، شيرخواران را فاقد درک و شعور درست مي‌دانند و به همين دليل از خريدن اسباب‌بازي براي آنها پرهيز مي‌کنند و تصور مي‌کنند که براي اين بچه تفاوتي نمي‌کند با يک اسباب‌بازي سرگرم شود يا با وسايل پلاستيکي آشپزخانه! بهتر است اين‌گونه افراد بدانند که بچه‌هايي که از دوران نوزادي و شيرخوارگي با وسايل بازي مختلف سرگرم ‌شده و حواس بينايي و شنوايي و ساير حواسشان با اين لوازم تحريک مي‌شود در آينده کودکان موفق‌تري هستند و هوش بهتري هم در درک مسايل و درس‌هايشان خواهند داشت. حتي شما مي‌توانيد از سن 6 ماهگي به بعد، کتاب‌هاي مخصوص بچه‌هاي اين سن را تهيه کنيد و برايشان بخوانيد يا از کتاب‌ها و اسباب‌بازي‌هاي پلاستيکي و براق مخصوص وان براي سرگرم کردن آنها در حمام استفاده کنيد.

 با توضيح‌هايي که داده شد، شايد برخي والدين گمان کنند که خريدن و در دسترس قرار دادن لوازم بازي براي شيرخواران‌شان کافي است و آنها مي‌توانند شيرخوار خود را ساعت‌ها در تخت‌خوابش با اسباب‌بازي‌ها و وسايل زيبا و رنگانگ رها کنند و خودشان به کارهايشان برسند اما واقعيت، چيز ديگري است. اسباب‌بازي‌هاي موجود در بازار به هيچ ‌وجه نمي‌توانند جايگزين رابطه عاطفي والدين، به‌ويژه مادر، با کودکان شوند. شما بايد چند ساعت از روزتان را به بازي با شيرخوار خود اختصاص بدهيد و هنگام بازي او را در آغوش بگيريد. هرچه سن شيرخوار شما بالاتر رفت و به يک سالگي نزديک‌تر شد، مي‌توانيد نوع بازي‌تان را با او تغيير بدهيد. به‌عنوان نمونه‌، دالي‌بازي، بهترين و سرگرم‌کننده‌ترين بازي براي شيرخواران محسوب مي‌شود که پدر و مادر مي‌توانند به‌وسيله آن با کودکشان ارتباط برقرار کنند.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

مامی امیرحسین
21 مهر 91 14:04
پیشنهاد بامزه ای بود
ما امروز اجراش کردیم
گزارشش تو سایته
نبینم دلگیر باشی خواهر

یه سری کتاب تقویت هوش نوزاد هم هست..به نظرم جالب باشه..
قربون لطفت دعام کن..

♥ مامان آینده ♥
21 مهر 91 17:20
سلام مهربونم....

خوبی؟!

ممنونم که به من سر زدی

و ببخشید که این همه دیر خدمت رسیدم..

چه مطلب جالبی گذاشتید دستتون درد نکنه....

سلام خانومی خوشحالمون کردین...قدمتون به روی چشم..

مطلع عشق
22 مهر 91 20:07
سلام عزیزجان
خوب وسلامتید؟
شما به عنوان یه دوست لینک شدید


سلام مایه ی افتخاره...
به زودی شما نیز..