میوه دلمان،حسین جان میوه دلمان،حسین جان ، تا این لحظه: 10 سال و 9 ماه و 19 روز سن داره

دردانه عزیزمان نذر دردانه فاطمه (س)

معرفی کتاب خانواده 2

1391/8/22 13:49
379 بازدید
اشتراک گذاری


همه ی پدران و مادران آرزو می کنند که فرزندان شان افرادی مستقل و امیدوار باشند که نشاط و ایمان در زندگی شان موج زند و از تمام فضیلت های علمی، اخلاقی و اجتماعی برخوردار گردند.
هیچ قاعده و روش مطلقی در تربیت وجود ندارد که بتوان با اطمینان از نتیجه ی آن آگاه شد؛ اما والدین و مربیان کودک نقش بسیار تعیین کننده ای در تربیت کودک دارند. با مطالعه ی این اثر می توانید اطلاعات خود را در زمینه ی تربیت فرزندان تان بالا ببرید.



در این کتاب با ارائه ی نکات روان شناختی و تربیتی، به صورت عبارات و گزاره های چند سطری، به موضوعات زیر پرداخته شده است:
آشنایی با کودک، تعلیم و تربیت، استقلال کودک، رقابت، آموزش کودک، آموزش های غیرمستقیم، پرهیز از آموزش های زودرس، محیط تعلیم و تربیت کودک، تشویق و تنبیه، مسؤولیت پذیری کودک، اعتماد به نفس، نیازهای معنوی ،روحی و عاطفی کودک، چالش های زندگی، پذیرش واقعیت های زندگی.
همچنین نقش ویژه ی مادر، تعامل والدین با هم، تأثیر رفتارهای والدین، خودخواهی والدین، درشتی و نرمی از دیگر فصل های این مجموعه است. فصل «در کوچه‌ی روشنایی» نیز مجموعه ای از احادیث را در این زمینه ها ارائه می کند.


گزیده‌ای از متن کتاب:

آیا خود را موجودی کوچک پنداشته ای در حالی که جهانی بزرگ درون توست؟ امام علی (ع)


اعتماد به نفس
- اعتماد به نفس در کودک، یعنی این که خود را همان گونه که هست بپذیرد. پس از این پذیرش است که آمادگی برای تحوّل فرا می رسد. بدون پذیرش خود نمی توان از خود فراتر رفت.
- میزان اعتماد کودک به خود رابطه ی مستقیم و پایداری با میزان اعتماد پدر و مادر به خود دارد. هر قدر صلابت و ثبات شخصیت والدین بیشتر باشد، به همان میزان اعتماد کودک به خود قوی تر و پایدارتر خواهد شد.....

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)